Polecamy część filmową Kręgów Sztuki:
 
 
      

 

 

 


 PATRONAT HONOROWY

 

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego


 

 

 

 

 

 



 ORGANIZATORZY

 

Miasto Cieszyn  

Fundacja Kręgi Sztuki


 


 

PARTNERZY

  

Dofinansowano ze środków Ministerstra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  

 

 

 


  

 

           

 

 

 

ASP w Katowicach

Zamek  Cieszyn

 

 

           Wydział Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Ostrawie

 

   IS PAN

  

 

  Galeria Miejska – Trinec  

 Galeria Miejska – Trinec

   

 

 

  Grupa Smacznego

 

: Ambasada Danii w RP Instytut Duński Duńska Kinematografia

 

 : Ambasada Danii w RP

 

8 pokoi Liburnia Hotel

 

 

Jak u mamy Neleśnikarnia Pepperoni

 

 

 

 


 

PATRONI MEDIALNI

 

TVP Katowice    Gazeta Wyborcza  

  

TVP Katowice      

  

PR 2 Polskiego Radia    

   

      Regionalna TV

Głos Ziemi Cieszyńskiej  
 
 

 

Portal haloCieszyn.pl  
 

  


WSPÓŁPRACA REDAKCYJNA

 

 
 

  

 
 

  

 

 

 

 

5. Jazz w „Kręgach Sztuki”

 

Katowice | Muzeum Historii Katowic-Działem Grafiki im im. Pawła Stellera, Katowice ul. T. Kościuszki 47 (wejście od ul. Reymonta)

 

5 października – 30 listopada 2016; wernisaż: 5 października (środa), godz. 17.00

kurator: dr hab. Tomasz Kipka

 

Historia jazzu jest dość długa, korzeniami sięga XIX wieku, ale są takie miejsca, gdzie odżywa na nowo. Wtedy cechują go: młodość, świeżość, energia i różnorodność. Jazz tworzony jest z pasją, podobnie jak plakat. Razem im bardzo po drodze. Dowodem tego jest „Jazz w Ruinach” – od dwóch lat, od 10. edycji imprezy będącej wynikiem współpracy Śląskiego Jazz Clubu (60-letniego Jubilata – Wszystkiego najlepszego!) i Instytutu Sztuki z Cieszyna (Wydział Artystyczny Uniwersytetu Śląskiego), międzynarodowy festiwal będący platformą łączącą jazz i grafikę. Ekspozycja stanowi wybór plakatów z festiwali z lat 2014–2016. Są to plakaty m.in. z: Argentyny, Białorusi, Czech, Ekwadoru, Grecji, Iranu, Korei Południowej, Meksyku, Rosji, Serbii, Słowacji, Włoch i Polski. W prezentowanych pracach można odnaleźć i zobaczyć to wszystko, co słychać w jazzie. Widać napięcie i spokój, pojawia się i zanika rytm. Jest dyscyplina, ale też luz, harmonia i kontrast, dźwięk i cisza. Zmienia się barwa i kompozycja. Obecne są ekspresja i kontrast przez opozycję, ale widać też harmonijną kontynuację przez nawiązanie – swoiste jam session plakatu. Niech m ottem w ystawy b ędą s łowa mistrza polskiego plakatu Jana Lenicy: Sztuka plakatu zbliża się chyba najbardziej do jazzu: wszystko polega na umiejętności zagrania cudzego tematu po swojemu […], zagrania go tak, aby podstawowy motyw wyczuć można było uchem.

Tomasz Kipka