POLECAMY
PATRONAT HONOROWY
Rektor Uniwersytetu Śląskiego
Galeria Szara | 13 -14 lipca | godz. 11.00
dr Wanda Kamińska – absolwentka KUL, tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie filozofii uzyskała w 2001 roku. Wykładowca Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Słupsku (1995-2005) oraz w Pomorskiej Akademii Pedagogicznej (od 2002). W Instytucie Filozofii Chrześcijańskiej UKSW jako dydaktyk od 2005 roku. Interesują ją zagadnienia związane z etycznymi aspektami zawodów i biznesu, dydaktyka filozofii i etyki oraz konceptualizacja wiedzy filozoficznej.
Wykształcenie
1983-1988 - Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Filozofii Chrześcijańskiej, Sekcja Filozofii Teoretycznej – zakończone magisterium z filozofii na podstawie pracy magisterskiej pt: O.J. Woronieckiego filozofia wychowania, napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. J. Gałkowskiego (KUL)
21.02.2001 - Uzyskanie tytułu doktora nauka humanistycznych w zakresie filozofii na podstawie rozprawy doktorskiej:Problem uprawomocnienia etyki w kontekście rozważań wybranych przedstawicieli postmodernizmu filozoficznego, napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. J. Gałkowskiego
Praca Zawodowa
1992-1996 Zajęcia zlecone z filozofii w Katolickim Liceum w Słupsku
1995-2005 Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Słupsku (od 2002 – Pomorska Akademia Pedagogiczna). Zajęcia „usługowe” z logiki, epistemologii, historii filozofii, filozofii pedagogiki. Na kierunku filozofia - zajęcia z historii filozofii starożytnej, średniowiecznej, estetyki, etyki oraz z fenomenologii religii. Od 2002 podjęłam obowiązki dydaktyka filozofii i etyki.
od 01.10.2005 Praca w Uniwersytecie Kard. Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, w Instytucie Filozofii Chrześcijańskiej na etacie dydaktyka filozofii i etyki. Prowadzę seminarium z etyki na kier. Filozofia.
Dorobek naukowy i wybrane publikacje
Kierunki badań:
- Etyka - wychowanie moralne, analiza porównawcza kierunków i koncepcji etycznych
- Etyczne aspekty zawodu informatyka, prawnika i nauczyciela
- Dydaktyka filozofii i etyki
Ksiązki wydane pod własną redakcją:
Filozoficzne wizje i modele świata, red. W. Kamińska, S. Konstańczak, Katedra Filozofii PAP, Słupsk 2002.
Artykuły:
1. O potrzebie realizacji adekwatnych założeń antropologicznych w edukacji, w: W trosce o młodzież, red. J. Niewęgłowski, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2004, 130-139.
2. W sprawie nauczania filozofii, Forum Akademickie 12( 2006), s.45-47.
3. Neoliberalny system edukacyjny jako możliwe źródło nietolerancji , [w:] Mirosław Patalon, Tolerancja a edukacja, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2008, s. s. 36-43.
4. Stefana Swieżawskiego koncepcja nauczania filozofii, [w:] Jan Skoczyński, Polskie ethos i logos, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008, s.77-86.
5. O metodach, które prowadzą do wiedzy i umiejętności nauczyciela etyki. Z doświadczeń akademika, [w:] Zeszyty Filozoficzne Instytutu Filozofii UAM (14-15) Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2009, s. 267-277.
Recenzje:
1. Recenzja książki Herberta Kopca Rozumiejący wgląd w wychowanie, Ruch Pedagogiczny Rok LXX(3-4)Warszawa 1999.
2. Recenzja książki S. Konstańczak, Internalizacja wartości w jęz.rosyjskim - razem z S.G.Wodoprianow, Stefan Konstańczak, Internalizacja wartości moralnych, Socjołogija 4(2002),ss. 91-92.
3. Recenzja Agnieszka Kijewska pisze o Eriugenie, Olimpiada Filozoficzna 32(2007), s.63-66.
4. Recenzja O filozofii dialogu, Olimpiada Filozoficzna 32(2007), s. 57-60.5.Mistrz Gadamer, Olimpiada Filozoficzna 32(2007), s. 60-63.
źródło: http://www.se.wfch.uksw.edu.pl
http://www.se.wfch.uksw.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=68